Afgelopen 6 juli 2019 heeft Amicitia zijn 100 Jaar jubileum groots gevierd met een schitterend jubileumconcert achter de Coendersborg te Nuis met medewerking van Arno van der Heyden.

Tijdens deze avond hebben we ook het jubileumboek uitgereikt aan de 2 ereleden van de Band dhr. J. Folmer en dhr. J. Boerema. En uiteraard een eerste exemplaar aan de schrijver en auteur van het boek Jan van der Veen.

We zijn zeer trots op dit boek waarin de 100 jaar rijke historie van de vereniging uitgebreid staat beschreven. Ondanks uiterste zorgvuldigheid en controles zijn er bij een tweetal foto’s toch kleine foutjes in de namen bij de foto’s gekomen van de Hoenernusters. Onze excuses hiervoor, hieronder de betreffende foto’s met de correcte namen.

Foto pagina 67 – Hoenernusters – boerenkapel:
de boerenkapel op de juiste plaats. Boven v.l.n.r. Tonnie van Dellen, Anne Renkema, Midden v.l.n.r. Froukje Akker, Jan Huizing, Wim van Dellen, Albert Veenstra, Jan Bosch, Willem Folmer. Voor v.l.n.r. Itske Veenstra, Jaap Folmer, Hinke Mekkes, Jan Hendrik Akker.

Foto pagina 68 – Hoenernusters 1984 in nieuwe kleiding:
1984 in een nieuwe outfit:  Achterste rij v.l.n.r. Siep Landstra, Jan Bosch, Greetje Klomp, Froukje Akker, Enno Nijboer, Tonnie van Dellen, Jan Dijk, Jaap Folmer, Albert Feenstra.  Voor v.l.n.r. Brenda v.d. Hoeven, Wim van Dellen, Silvia v.d. Hoeven, Maria v.d. Wijk, Alie Olivier.

Mocht u nieuwsgierig zijn geworden naar het jubileumboek deze is nog steeds te bestellen via deze link